Επιμέλεια: Μάνος Χατζηγιάννης
Κοινό εορτασμό για το επόμενο Πάσχα ετοιμάζουν στους Αγίους Τόπους. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Αγιορείτικου βήματος» και βάσει αναφορών από Ρωμαιοκαθολικά Μ.Μ.Ε ως χειρονομία υπέρ της ενότητας και του οικουμενισμού, οι Ρωμαιοκαθολικοί της Ιερουσαλήμ από το 2013 θα εορτάζουν το Πάσχα στους Αγίους Τόπους με τους Ορθοδόξους.
Ο Pierbattista Pizzaballa που διορίστηκε Θεματοφύλακας της Ιεράς Γης διαδεχόμενος τον Giovanni Battistelli, ο οποίος κατείχε το αξίωμα για έξι χρόνια δήλωσε σχετικά:
«Ο Οικουμενισμός στους Αγίους Τόπους δεν είναι ένα θεολογικό πρόβλημα, είναι ένα ποιμενικό πρόβλημα. Επειδή όλες οι οικογένειες είναι μεικτές οικογένειες. Ένα μέρος είναι Ορθόδοξο και το άλλο Καθολικό. Έτσι έχουμε δύο διαφορετικά ημερολόγια:Το Γρηγοριανό ημερολόγιο και το Ιουλιανό ημερολόγιο για τις οικογένειες»
Ως χειρονομία υπέρ της ενότητας, το Λατινικό Πατριαρχείο της Ιερουσαλήμ αποφάσισε να τροποποιήσει το πρόγραμμα της λειτουργικής το 2013 προς εκείνο των Ορθοδόξων. Αυτό σημαίνει ότι το Πάσχα στους Αγίους Τόπους θα πρέπει να εορτάζεται στις 5 Μαΐου το επόμενο έτος, αντί της 31ης Μαρτίου. Υπάρχει όμως μια εξαίρεση. Και οι δύο συμφώνησαν ότι η Ιερουσαλήμ και η Βηθλεέμ δεν θα ακολουθήσου το νέο ημερολόγιο.
O Θεματοφύλακας των Αγίων Τόπων είπε ακόμη:
«Για χριστιανικές οικογένειες, είναι ένα πρόβλημα. Θέλουν να γιορτάσουν τα Χριστούγεννα και το Πάσχα μαζί από κοινού. Έτσι, η Καθολική Εκκλησία αποφάσισε να υιοθετήσει μόνο για το Πάσχα, όχι για τα Χριστούγεννα, το Ιουλιανό ημερολόγιο, ώστε να καταστεί δυνατή και να επιτρέψει χριστιανικές οικογένειες μας να γιορτάζεται το Πάσχα μαζί.»
Η πρόθεση του Πατριαρχείου είναι ότι από το 2015 η Καθολική Εκκλησία στους Αγίους Τόπους να εγκρίνει το Ιουλιανό ημερολόγιο, οριστικά. Από εκείνο το σημείο και μετά, οι Χριστιανοί θα γιορτάσουν το Πάσχα μαζί την κεντρική γιορτή της πίστης.
Τα ημερολόγια
Το 1582 ο Πάπας Γρηγόριος ΙΓ ' υιοθέτησε τo τρέχον Γρηγοριανό ημερολόγιο, το οποίο χρησιμοποιείται στα περισσότερα μέρη του κόσμου. Αυτό το ημερολόγιο ουσιαστικά αντικατέστησε το Ιουλιανό ημερολόγιο, το οποίο εγκρίθηκε από τον Ιούλιο Καίσαρα κατά τη διάρκεια της βασιλείας του.
Παρά την αντικατάσταση, κάποιοι στην Ορθόδοξη Εκκλησία εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Ιουλιανό ημερολόγιο. Σε μέρη όπως τους Αγίους Τόπους, όπου καθολικοί και ορθόδοξοι ζουν μαζί, αυτή η πραγματικότητα μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου