Το νέο του βιβλίο με τίτλο «Inferno» («Κόλαση») φέρνει τον δαιμόνιο καθηγητή του Χάρβαρντ Ρόμπερτ Λάνγκτον (τον οποίο στη μεγάλη οθόνη τον υποδύεται με μεγάλη επιτυχία ο δικός «μας» – Ελληνορθόδοξος και παντρεμένος με Ελληνίδα – Τομ Χάνκς) να κινείται μεταξύ Φλωρεντίας, Σιένας και Κωνσταντινούπολης.
Ο επιτυχημένος συγγραφέας, γνώστης πολλών «απαγορευμένων γνώσεων» παραδόσεων αλλά και αστικών μύθων (ή μήπως όχι και τόσο) έχει τη μοναδική ικανότητα να τους παρουσιάζει σε μία λογική συνέχεια δημιουργώντας αναγνώσματα που έχουν συνεπάρει εκατομμύρια φίλους του συγκεκριμένου λογοτεχνικού είδους. Αυτή τη φορά ο Ν. Μπράουν ασχολείται με τι άλλο, αλλά με τα δαιδαλώδη υπόγεια δίκτυα της Αγίας Σοφίας και τα μυστικά που αυτά κρύβουν.
«Πιστεύω πως ότι βρίσκεται κάτω από την Αγία Σοφία είναι πολύ πιο συναρπαστικό από αυτό που υπάρχει στην επιφάνεια» δηλώνει ο συγγραφέας και υπογραμμίζει ότι θέλει να ακολουθήσει τα ίχνη των «δύο δωματίων» τα οποία βρίσκονται στα υπόγεια της Μεγάλης Εκκλησίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα δωμάτια αυτά κρύβουν τον τάφο του «πρώτου ιερέα του ναού μαζί με πολύτιμα προσωπικά του αντικείμενα» ενώ οι χώροι αυτοί δεν έχουν προσεγγιστεί από κανέναν για αιώνες.
Η ιστορία ξεκινάει στη Φλωρεντία και συνεχίζει στη Σιένα της Ιταλίας, και καταλήγει στην Αγία Σοφία και στα μυστικά της πρωτεύουσας του Βυζαντίου. Ο ήρωάς μας, ειδικός στην αποκρυπτογράφηση Συμβόλων χρησιμοποιεί ως «χάρτη» του για τη νέα αναζήτηση το διάσιμο και μυστήριο κείμενο του Δάντη, την «Κόλαση», όπου η σημασία του για την πλοκή είναι τέτοια ώστε να δίνει και τον τίτλο στο νέο του βιβλίο, το οποίο φυσικά προορίζεται και να μεταφερθεί και στις αίθουσες του σινεμά.
Για την ώρα οι πρώτες κριτικές του νέου έργου του Ν. Μπράουν μιλάνε για μία πλοκή η οποία ως συνήθως σε καθηλώνει, ενώ οι κακές γλώσσες δεν παραλείπουν να αναφέρουν ότι αυτή τη φορά κάποιες σκηνές στις σελίδες του βιβλίου είναι έτσι δοσμένες, ώστε να «βοηθήσουν» στην απόδοσή τους σε μία χολιγουντιανή υπερπαραγωγή.
Πέραν
των παραπάνω… ρομαντικών και αντισυμβατικών σκέψεων, είναι γεγονός και
δεν μπορούμε παρά να το επισημάνουμε, πως από τον «Αλέξανδρο» και μετά
το Χόλυγουντ έχει κάνει «μόδα» την ελληνική (μυθ)ιστορία, με μία σειρά
επικών ταινιών η οποία υμνεί στην ουσία κάθε τι το ελληνικό, δείχνει
τους κινδύνους που διατρέχει ο Ελληνισμός, ενώ ταυτοχρόνως υπάρχει και
μία «παράξενη» επιμονή για το γύρισμα ταινιών δράσης στην
Κωνσταντινούπολη.
Αυτό τώρα είναι καλό ή κακό για τους νεοθωμανούς; Το μέλλον θα δείξει. Εμείς απλά προχωρούμε σε κάποιες επισημάνσεις οι οποίες μπορούν να ελεγχθούν από τον καθένα. Η είδηση έρχεται στην επιφάνεια σε μια συγκυρία όπου Αμερικανοί και Τούρκοι δεν θα μπορούσαν να απέχουν περισσότερο στις απόψεις του για σειρά θεμάτων, το ένα πιο «καυτό» από το άλλο. Τι σημαίνει αυτό; Ίσως τίποτα, ίσως κάτι περισσότερο.
πηγή:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου